Love Cooking

Jag älskar att laga mat ! Men ibland när någon beodrar mig att laga mat eller när någon säger att jag ska fortsätta laga maten för att personen inte hinner orkar jag inte .... Jag lagar helst mat när jag har tid att fördriva och när jag är ensam. Då kan jag utveckla mina matfärdigheter och låta fantasin flöda !

En av mina hemliga ingredienser är ........... kardemumma
Använder det i allt , grytor , bakverk etc.

Jag älskar dessutom att laga grytor och ris med tillbehör. Nästa gång jag tänker låta fantasin flöda har jag tänkt mig att göra inbakade fileer. Vi får se :)



Fint upplägg av ris och kycklinggryta med curry och avokado.
 PS: Stek kycklingen med noggrant utvalda kryddor och sedan häll på spad,vatten eller vad
du ska ha i.
Jag kan inte hjälpa det, men jag gillar klibbigt ris mer än icke klibbigt. Ibland så är det kul att
äta
med pinnar. Man äter mindre (enligt mig) och upptäcker sakta alla smaker :)

Dela med dig av dina tricks !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0