Diskussion om gratissidor -FS

Idag har jag valt att skriva om olika gratissidor. ----Istället för att skriva mina arbeten, men jag gör det sen. :)

Som ni vet finns det tusentals olika gratissidor. Vissa bra andra inte. Vi försöker hela tiden att värva andra människor för att samla några små ynka poäng. Man ringer sin bästis och frågar om hon/han kan bli medlem på den och den sidan och man försöker skicka sin värvnings-länk till alla i hela Sverige..... Fler av er som läser detta har säkert varit avundsjuka på alla bloggare som fått ihop så mycket poäng utan att ens försöka. Vem vill inte ha presentkort i diverse affärer ?! Jag vet att jag som många andra har fallit för gratissidornas babbel om att allt är gratis och att man BARA behöver klicka runt så får man ett presentkort hem. Men vi vet ju alla att det ABSOLUT inte är sant. För att ta GratisBio som ex. Jag var medlem på sidan i över 2 år jag loggade knappt in , men då jag gjorde det besökte jag bara sidor, och så var de med det. I månader loggade jag in varje dag för att kolla om de hade uppdaterat. En dag såg jag att jag kunde beställa ett presentkort på 700:- och jag blev ju överlycklig.... Dagen efter att jag gjort min beställning var mitt konto borttaget. Och det ännu störigare var att de fortfarande skickade ut nyhetsbreven till mig..... Som tur var gick det att avanmäla sig från nyhetsbreven...Ha.Ha........ (Hoppas att ni förstår ironin i det hela) Då visste jag verkligen att det var slöseri med tid.
En annan sida jag vill ta upp är GratisMode. Jag gör samma sak som jag gjort på gratisbio, går in varje dag och klickar på hemsidorna. För tillfället har jag 50 poäng ifrån en biobiljett, men eftersom att jag inte går på bio samlar jag till ett presentkort. Men ni ska veta att det är otroligt jobbigt. Ännu en sida som bara slösar tid? Kanske. De uppdaterar heller inte så ofta så vad ska jag göra då, när jag inte kan besöka sidor? Oh just det, man får ett poäng varje dag man loggar in.... *host*
Sist men inte minst har vi gratissidan FreeStreet. Jag har inte varit medlem på sidan så länge men vi får se om jag kommer trivas där. Jag vet att FS uppdaterar väldigt ofta.Därför är detta en av mina favoritsidor. Det negativa tycker jag är att de inte har något forum, men det har ju inte heller de flesta sidor. Men de har lovat att fixa ett. För tillfället har de en blogg där man kan kommentera. Många tävlingar på gång och vi får hoppas att de kommer mer. :)
Min strategi för att samla poäng är att jag loggar in varje dag och kollar vad som är nytt. Min specialitet är att besöka sidor... :)


Jag vill höra om dina åsikter och dina upplevelser  !










 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0